17december2018

 

Aston Martin i Geneve mars 2012

2 mars 2012, Gaydon, GB:

Aston Martin i Geneve mars 20122012 markerar 5:e jubileumsåret för det privatägda Aston Martin. Passande nog blir också år 2012 det år när V12 Zagato gör sin debut som produktionsbil, vilket demonstrerar att Aston Martin nu mer än någonsin, befinner sig i framkant när det gäller skräddarsydd och anpassad tillverkning av luxuösa sportbilar.

De senaste 12 månaderna har Aston Martins globala nätverk av återförsäljare expanderat till nya marknader. Kina fortsätter att spela en viktig roll. Sedan sin premiär i Kina år 2008, har Aston Martin öppnat 7 återförsäljare, med en stor flaggskeppsbutik i Shanghai's Pudongdistrikt - den till ytan största återförsäljaren någonsin. I år öppnar ytterligare 13 showrooms i Kina. Tillsammans satsar återförsäljarna på en regional tillväxt från 190 sålda bilar 2011, till runt 700 år 2012.

Aston Martins globala image drivs av eleganta återförsäljare, vilka sätter ”the benchmark” för automotiv showroomdesign. Aston Martins globala närvaro är väl utbredd, med 136 ÅF i 42 länder. Nya marknader riktas ständigt, ex Sydamerika, Indien och Turkiet.

2012 är också året då Vantage-klassen uppdateras. Förändringarna inkluderar Aston Martins 7-växlade växellåda Sportshift™ II samt ett motorsportsinspirerat aerodynamiskt designpaket. Även chassi och bromssystem har uppdaterats för ännu bättre kontroll, prestanda och balans.

Vantageklassen toppas nu av nya V12 Zagato. Skapad i Gaydon under ledning av Aston Martins Designdirektör Marek Reichman, manifesterar V12 Zagato det långt tillbakagående samarbetet med designhuset Zagato - och befäster vikten av design, teknik och hantverk hoa Aston Martin. Endast 150 ex av bilen ska tillverkas.

Aston Martin fortsätter också utveckla sina lösningar för både banan och utanför, som i ex One-77. Aston Martins kolfiber är klassledande; likaså förmågan att förbereda, tillpassa och slutföra kolfiberkomponenter, något som bl a har tagit sig uttryck i V12 Zagato.

Dr Ulrich Bez har funderat mycket över företagets moderna pånyttfödelse sedan sitt övertagande av VD-posten i juli år 2000. Under denna tid har Aston Martin utvecklats från att vara en småskalig sportbilstillverkare, till att bli en global aktör som bibehåller och förbättrar Aston Martins namn. Aston Martin är nu ett internationellt välkänt varumärke med positiv ekonomisk utveckling sedan 2005. År 2010 rapporterade företaget en omsättning på hela £ 474 300 000. Fullständigt resultat för år 2011 offentliggörs i april.

Aston Martin visar åtta bilar på mässan i Genève i mars, inklusive V12 Zagato i produktionsform, V8 Vantage S och färska, uppdaterade V8 Vantage, en DBS Coupé, V12 Vantage och Rapide. Ytterligare två unika bilar med specifikationer från den helt nya skräddarservicen under namnet ”Q by Aston Martin” kommer visas fram offentligt för första gången.

Senaste annonser

Innehåll PrisOrt Datum

Länk Statistik

There are 1065 listings and 812 categories in our website

Nyhetsbrev